Ursäkta att vi stör i din sköna läsning. Men vi vill bara kolla av att du är okej med våra cookies. Bocka i dem du godkänner.
Adam Myllylä var den i kompisgänget som filmade. Precis allt han och kompisarna gjorde skulle dokumenteras med kameran.
Det blev moppefilmer, snowboardfilmer och självklart garagefilmer.
– Ett tag kallades jag ”Kamera-Adam”, säger han och skrattar. Jag är född 1992 så jag är ju uppväxt med kamera i telefonen.
I tonåren satte han ihop det bästa materialet och gjorde dvd-filmer till kompisarna, som en summering av året.
– Det blev ett naturligt steg att ladda upp filmerna.
Sedan drygt fem år tillbaka jobbar han heltid med Youtubekanalen Kul på Hjul. I dagsläget är det 114.000 prenumeranter som följer kanalen där Adam, Gurra och Eric mekar, bygger om, kör och testar.
I tonåren var det motorcyklar och motocross som låg Adam varmast om hjärtat. Bilar blev intressanta först när det blev aktuellt med körkort.
– Sedan dess har jag haft omkring 200 bilar, säger han och avlossar ännu ett skratt. Mest Volvo, och gärna med något roligt motorbyte. Det engagerar ganska många tittare.
Det gäller att hålla koll på sina tittare. Adam lägger mycket tid på att läsa alla kommentarer och analysera vad som har gått hem.
– Vi vill vara försiktiga med vad vi tycker och tänker, och vi lägger inte mycket värdering i bilmärken. Många tycker nog bara att det är kul att se vår gemenskap.
I skrivande stund har kanalen 799 videor upplagda. Det verkar inte vara några problem att få nya uppslag till filmer.
– Idéerna brukar komma när jag ska somna. Då växer videon fram i huvudet och jag behöver anteckna. På måndagsmorgonen när vi träffas har jag tio nya idéer till filmer.
Några filmer till lär det bli innan Adam och gänget drar till Custom Motor Show.
– Det har blivit en tradition för oss att åka dit, och det är efterfrågat av kanalens följare. Kul att de vill träffa oss och kolla vad vi bygger.
I år tar Kul på Hjul med sig två välkända bilar. Den ena en Nissan Skyline R33.
– Förra året visade vi den som ett pågående projekt. Den hade varit krockad, men det speciella var att vi bytte motorn till en Volvo B230. Nu ska den bli komplett och körbar, så det är högt fokus på den just nu.
Den andra är deras ”Veemer”, Volvon med BMW-motor som har susat runt som driftingbil i ett antal år.
– Konceptet är att den byter lite skepnad varje år. Vi jobbar fram ett nytt utseende på karossen, och i höstas började vi sätta in en certifierad bur. Nu lämnar den 500 hästar på hjulen.
– Veemern har vi plågat i snart sju år, och den bara går och går. Den har hållit väldigt bra med tanke på hur den har gått, även till utseendet.